Klant van het eerste uur

Klanten van het eerste uur, die koesteren wij. De Vlaspit ontstond in de jaren 1997 en had er met het Uilenspiegeltheater één van haar eerste klanten beet, gedragen door gelijke waarden en normen.

In de beginjaren van de samenwerking stond De Vlaspit in voor het volledige onderhoud van het gebouw. Maar net zoals zovele (culturele) organisaties, bleek de coronapandemie een zware klap voor het theater. Door wegvallende inkomsten en grote investeringen om te voldoen aan de regelgeving, werd het theater gedwongen om te besparen. De dienstverlening werd teruggeschroefd en er werd gezocht naar een passende invulling.

“Wat deze samenwerking zo mooi maakt is de mensgerichte aanpak van De Vlaspit, er is wederzijds begrip voor elkaars situatie en De Vlaspit legt de nodige flexibiliteit en bereidwilligheid voor de dag. Deze samenwerking is gebouwd op vertrouwen en een gemeenschappelijk doel: bijdragen aan een warmere, meer verbonden samenleving. – Frans Vanhentenrijk - voorzitter KTg Uilenspiegel vzw Diest”

“En ook voor onze medewerkers is dit een uitdagende en aangename klant – Kim Van Der Mee – Werkleider Poetsploeg. Theater Uilenspiegel biedt een leuke afwisseling van de projecten die we op regelmatige basis doen. Onze mensen gaan er graag naartoe.” 

De samenwerking tussen De Vlaspit en het Uilenspiegeltheater is een mooi voorbeeld van hoe sociale economie en cultuur elkaar kunnen versterken. Ondanks de veranderende omstandigheden blijft de samenwerking standhouden, dankzij gedeelde overtuigingen en de bereidheid om samen te blijven zoeken naar oplossingen.


Wens je meer informatie over de Poetsdienst? 




Klant van het eerste uur

Nieuwe directrice aan het roer: welkom Karolien Tilkin

Op maandag 16 juni mochten we Karolien Tilkin verwelkomen als nieuwe directrice van De Vlaspit. Met een stevige achtergrond als ingenieur in de voedingssector en jarenlange ervaring als teamleider, brengt Karolien een rijkgevulde rugzak aan operationele en leidinggevende ervaring met zich mee.

Lees meer over onze nieuwe directie

Bespaar op energie met tips van onze energiesnoeier

De stijgende energieprijzen wegen steeds zwaarder op ons dagelijks leven. Gelukkig bestaan er initiatieven die écht een verschil kunnen maken. Bij De Vlaspit zetten we al jaren in op energieadvies aan huis. Wist je dat we een eigen energiesnoeier in dienst hebben? Constant voert al meer dan 15 jaar energiescans uit bij mensen thuis.

Lees meer over onze energiesnoeier

Project: ruwbouw en aanbouw karaktervolle dokterswoning

In opdracht van projectontwikkelaar Bouwinvest mochten wij bijdragen aan de totaalrenovatie van een authentieke dokterswoning uit 1962. Onze klusdienst stond in voor de ruwbouw en aanbouw, met als doel de woning volledig te moderniseren en uit te breiden, met behoud van haar unieke karakter.

Lees de projectomschrijving

Dag van het sociaal werk

Stefanie staat als trajectbegeleider in voor de instroom en doorstroom van onze medewerkers. Samen met de nieuwe medewerkers kijkt ze naar welke afdeling het beste past, welke skills iemand bezit en waar zijn/haar sterktes liggen.

Lees Stefanie haar verhaal

Week van de vrijwilliger

Mireille doet een onbezoldigde werkstage en zet zo weer een eerste stap naar re-integratie na een oogletsel. Als refterdame zorgt ze ervoor dat elke medewerker 's morgens kan genieten van een warme tas koffie.

Lees Mireille haar verhaal

{{ popup_title }}

{{ popup_close_text }}

x